Ahad, 2 September 2012

Jentera 'Bela Negara' Terus Mara ke Hadapan

Assalamualaikum..Tanggal 15 Syawal 1433H bersamaan 2hb September 2012(Ahad) bertempat di Empress Hotel, Bandar Baru Salak Tinggi, ,esyuarat Agung Tahun 2012 berjaya menghimpunkan jentera Pumuda dan Puteri UMNO bahagian Sepang. Ini mesyuarat perwakilan yang pertama aku hadiri, bermacam-macam telahan yang bermain dalam benak kepala, berkaitan apakah inti pati sebenar yang akan diperjelaskan dalam perhimpunan tersebut dan apakah tujuan utama ianya diadakan. Kesimpulan yang dapat aku terangkan adalah seperti berikut :
(sebelum baca artikel ini,anda hendaklah berumur 21 tahun dan ke atas dan waras dalam membuat penilaian)

  1. Disebalik keselesaan barisan pembangkang yang kita sedia maklum menakluki kerusi pemerintahan di Selangor, dapat aku rasakan semangat meluap-luap ingin merampas kembali kerusi yang telah lebur pada PRU-12 yang lepas.(dewan gamat dibanjiri barisan jentera muda mudi yang bersemangat menjunjung pemerintahan induk).
  2. Nyanyian lagu Negaraku bergema disambung dengan nyanyian lagu patriotik parti dan Malaysia!!Sangat bersemangat pemuda pemudi mendendangkan lagu tersebut, yang mana aku kirakan bukan semangat yang di buat-buat, tetapi hakikat sebenar yang jelas tertananam dalam diri mereka.
  3. Semangat Melayu jelas menebal dimana tatkala amanat dibacakan, bulu roma aku mungkin yang lain-lain juga akan meremang. Perjuagan selepas kemerdekaan adalah lebih mencabar, lagi mencabar untuk memepertahankannya daripada memperolehinya.
  4. Pemerhati pakatan harus datang untuk melihat kembali kemaraan barisan anak muda yang berganding bahu mendokong perjungan yang YB Dato' Seri Najib. Fitnah dan tuduhan liar bukan mainan kami.
  5. Semangat dan kerjasama yang ditunjukkan mungkin dapat menangkis tuduhan liar yang dibuat oleh pakatan pembangkang. Datang dan lihatlah barisan 'Bela Negara' bersatu. bukan ritorik politik tetapi perjuangan sebenar Melayu!!
  6. Mereka yang datang tidak dibayar jauh sekali disogok menggunakan wang atau seumpamanya. Tanyalah kepada perwakilan yang hadir. Tak lain dan tak bukan hanyalah untuk memberi SOKONGAN!!!
p/s : Ayuh!rapatkan saf dan berfikir sejenak pemerintahan manakah yang mampu menerajui kempimpinan negara. Sudah-sudahlah menyokong permainan politik pembangkang yang tak sudah-sudah membuat propaganda dan mencanag keburukan. Kerjasama 'bangsat' yang dibuat dengan DAP terang-terangan merugikan kita sebagai orang Melayu. Tahun 2020 mungkin kita sudah menjadi rakyat negara maju, jika mana pemerintahan kerajaan sedia ada ini berterusan, jika tidak...????Jangan memperjudiakan masa depan anak cucu kita yang belum tentu terbela dengan pemerintahan Pakatan Pembangkang yang jelas keislamanya tetapi merapu melalui tindakannya dan perjuangannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan