Jumaat, 21 September 2012

Innocent of Muslims: Filem Hina Nabi!!

Salam Jumaat, penghulu segala hari kepada pembaca blog sekalian. Selepas menyambut Syawal dengan meriah, aku rasakan aliran adrelin aku mengalir laju 'disantakkan' dengan kerja hakiki yang datang tidak putus-putus. Hari-hari yang berlalu aku rasakan terlalu pantas, jam berpusing mengikut putaran waktu, kalender pula berubah berganti bulan. Umur??cepat juga bertambah. Lari pada topik asal. Kesibukkan dunia yang aku lalui setiap hari menjadikan aku agak ketinggalan dalam sesetengah perkara. Tapi dalam sesibuk mana juga aku, aku tetap ikuti perkembangan semasa. Risalah akhbar menjadi bahan kudapan bacaan aku sebelum tidur, maklumlah waktu pagi tak sempat nak baca

Baru-baru ini adalah terlihat di mata dan terngiang-ngiang di telinga aku berkaitan bantahan atau protes besar-besaran berikutan filan yang bertajuk "Innocent of Muslims". Tertarik sungguh aku dengan bantahan agresif yang dilakukan. . Bukan setakat di negara luar. di Malaysia sendiri banatahan/protes dilakukan dengan agresif oleh badan NGO yang peka tentang sensitiviti umat islam yang terang-terangan sudah "dicabul".

Dari kaca mata aku sendiri, dapat aku simpulkan :

  1. Sekali lagi kesabaran umat Islam dicabar dan sekali lagi peribadi junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w di fitnah, di hina dan di perkotak-katikkan. Filem bodoh hasil karya sutradara dan produksi oleh Israel-Amerika sebuah kelompok pengembang real-estate Sam Bacile, 52.
  2. Walaupun aku sendiri tidak melihat dengan mata,kepala sendiri berikutan (video tersebut telah dilarang tayangannya), dalam sesawang YouTube, gambaran video tersebut menggambarkan Rasul junjungan kita sebagai penipu, mempertontonkan baginda berhubungan seks dan menyerukan pembantaian...nauzubillah!!
  3. Bantahan yang dilakukan melihatkan angka korban semakin bertambah. kedutaan AS di negara-negara islam menjadi sasaran dan tempat melampiaskan amarah terhadapa filem tersebut.
  4. Bukan Islam lah kita jika kita tidak melatah dengan pencabulan sensitiviti junjungan besar kita. Sebagai umat islam yakni umat nabi akhir zaman, Muhammad s.a.w kita sentiasa disunatkan dan memperbayakkan selawat ke atas baginda bagi memperoleh safaat di akhirat kelak. Masakan kita perlu berdiam diri jika Muhammad yang kita sayangi digambarkan sebegitu rupa.
  5. Barikut merupakan gambaran protes di atas pencabulan tersebut :



    Bangga aku menjadi umat Islam. Dikala mana junjungan besar kita diperkotak-katikkan, mereka bangkit menuntut agar provokasi murahan yang dilakukan dihentikan segera. Tetapi jika difikirkan kembali mengapa kafir laknat ini sangat berani, mungkin ini adalah jawapanya!!
    
     
     
    p/s : Rapatkan saf, sepakatkan permuafakatan kita, baru orang-orang kafir gerun dan tidak berani menyelar kita sesuka hati mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan