Isnin, 19 November 2012

Semoga ALLAH melindungi Palestine!!

Assalamualaikum..hiba sungguh hati tatkala mendengar perkhabaran terkini saudara seagama kita di Gaza yang kini terus menerus ditindas. Kerakusan Israel terus membedil penempatan mereka menjadikan sambutan Sambutan Tahun Baharu Hijrah disambut dengan episod duka dan berdarah!

Umat Islam seluruh dunia mengutuk sekeras-kerasnya serangan Zionis Israel yang mengakibatkan Ketua Tentera Hamas, Komando Briged Al-Qassam Ahmad Jabari dan anaknya terbunuh di Gaza. Angka kematian rakyat Palestin 29, termasuk 16 orang awam. Dimana Barrack Obama yang terpekik tertolong dalam kempen pilihanraya sebelumnya berjanji menjaga keamanan sejagat. Semampukah beliau menentang sekutu terkuat mereka, Israel?.. Dimana IOC, Negar islam yang lainnya?. Ya ALLAH, bantulah saudara kami di Palestin.

Sahabat ...
Duniaku kini tiada ceria
Hilang entah ke mana
Detik-detik yang ku lalui
Penuh duri

Bilakah segalanya akan berakhir
Kedamaian kan muncul kembali

Mengapa tangisan itu
Masih terdengar lagi
Adakah tiada siapa peduli

Sahabatku ...
Bersabarlah dengan ujian Tuhan
Natijah kealpaan
Kepahitan yang kau lalui pasti berakhir
Kedamaian kan muncul kembali

Tangisan itu
Masih terdengar lagi
Tiada siapa peduli

Di mana nilai kemanusiaan
Sebagai hamba tuhan
Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan

Hadirlah kedamaian
Kami memerlukan
Di bumi yang telah gersang
Tumbuh pohon nan subur









p/s : Semoga penindasan mereka mendapat pembelaan sewajarnya. Ya Allah..jika mana kau menjanjikan kehidupan buat mereka di dunia ini, berikanlah mereka kehidupan yang aman dan harmoni. Jika maut yang ditakdirkan buat mereka dalam perjuangan suci yang dilakukan..maka berikanlah ganjaran Jihad Fisabilillah...Aminn Ya Rabb..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan