Selasa, 1 Januari 2013

Selamat Datang 2013

Assalamualaikum...

  1. 2012 berlalu meninggalkan kita dengan mencatat kenangan pahit dan manis. 2013 menjelma membawa seribu cabaran dan dugaan untuk kita tempuhi.
  2. Sambutan tahun baru meriah diraikan di merata-rata tempat di seluruh dunia. Pertunjukkan bunga api, gegak gempita suara sekalian manusia ber'countdown mengira waktu memasuki tahun baru,bergema di segenap tempat.
  3. Sambutan bagi sesetengah tempat mungkin sedikit berbeza, tetapi tujuannnya adalah sama, meraikan kedatangan tahun baru dengan meriah.
  4. Tahun baru dikaitkan dengan azam baru. Aku turut tidak terkecuali, menanam azam baru segaligus mencabar diri merealisasikan impian tersebut. Tetapi apa sahaja yang kita rencanakan, Allah sahaja yang berhak menentukan samada ianya terjadi seperti yang dirancang atau sebaliknya.
  5. Hakikatnya, sebanyak mana post yang kita tulis di wall-wall facebook, ucapan kata-kata semangat di laman twitter,berkarang-karang ayat di pesanan sms ianya adalah AZAM semata-mata, ubahlah ia menjadi satu realiti yang 'berisi' dan bukannya omongan kosong.
p/s : Semoga kehadiran tahun 2013 membawa sinar baru dalam hidup aku, mungkin 'sesuatu' bakal terjadi pada tahun ini, harapan yang baik-baik sahaja aku sandarkan, harapan kepada pencipta, agar aku tidak terlalu diuji dengan dugaan dan ujian yang terlalu berat kerana aku sendiri tidak mampu untuk mengharunginya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan